Game Freakek 1996an Pocket Monsters ospetsuak sortu zituenean Game Boy kontsola eramangarriarentzat, inork gutxik ikus zezakeen zer esan nahi zuen saga horrek (geroago Pokemon bezala berrizendatua) bideojokoaren industriarentzat bereziki eta, oro har, kulturarentzat. Frankizia goraipatuan oinarritutako urteetan zehar agertu diren klonen kontua galdu dugu, nahiz eta horietako oso gutxik lortu duten erabiltzaileen artean sartzea. Eta hemen dugu agertzen ari den berriena, Monster Sanctuary, Moi Rai Games estudio txikiaren ekoizpen bat, saga horren pausoei jarraitu arren, gutxienez hainbat gauza berritzaile egin ditu.
Orduan, zer ikusi dauka aipatu berri dizuegun honek guztiak Pokemon frankizian gozatutakoarekin? Izan ere, jolasgarritasun guztia oinarrien gainean eraikia izan da eta eszenatokietan dabiltzan hainbat eta hainbat izakiren hazkuntzarekin eta zaintzarekin du zerikusia, eta horien guztien aurka borrokatu behar dugu geure munstroak erabiliz. Izaki horietakoren batekin topo egiten dugun bakoitzean, zeinak, bide batez esanda, mota desberdinetan taldekatzen diren, txandakako borrokaldi bati egin behar diogu aurre, non gure taldetik aukeratzen ditugun izakiak aurrez aurre jartzen diren. Bakoitzak bere trebetasun eta eraso bereziak ditu, eta beharrezkoa da guztien indargune eta ahuleziei adi egotea, bataila bakoitzetik garaile ateratzeko. Borroka horiek oso atseginak iruditu zaizkigu, eta, gainera, taktikoak dira, ahal den neurrian, eta konbo-sistema sinple baina ondo birsortu bati etekina atera dakioke, arreta jarriz gero aukera aproposak ematen baitu.
Ikus-entzunezkoen atalari buruz hitz egiten hasita, titulu hau, batez ere, lortu duen pixel-art diseinu ondo eginaz nabarmentzen da. Munstroen diseinua ez da oso originala, zertarako ukatu, baina haien itxura eta animazioak maila ona lortzen dute. Bestalde, eszenatokiek kolore bikaina dute, eta ondo bereizitako eremuak ikus daitezke, nahiz eta, oro har, ia guztien egitura eta itxura onargarria izan. Eta soinuari dagokionez, melodia atseginek laguntzen digute abentura osoan zehar, eta ez dira une batean ere nekatzen, eta behar bezala birsortutako soinu-efektuak gehitzen zaizkie, nahiz eta kantitate handiegia ez izan.
Ia kontaezinak dira Game Freak sagaren arrastoari fortuna handiagoarekin edo txikiagoarekin jarraitzen saiatu diren jokoak. Monster Sanctuary nahiko ekoizpen apala da, baina oso ona iruditu zaigu oro har, eta burura datozkigun hainbat adibide handiago askoz baino hobeagoa ere bai. 2D abentura-planeko garapenak, rol-kutsuarekin eta metroidvaniarekin, ondo funtzionatzen du, nahiz eta azken leinu horretako (metroidvania) obren ohiko sakontasuna bilatzen dutenak apur bat etsita geratuko diren. Hala ere, tituluak hartzen duen gainerako guztia ondo konponduta dago, munstroen lorpenarekin eta hobekuntzarekin zerikusia duen guztitik txandakako borroken sistemara, originalegia izan gabe primeran funtzionatzen baitu. Abentura nabarmena da, eta oso xurgatzaile bihur daiteke.
Gainera, aipatu beharra dago duela gutxi dohako DLC (downloadable content edo deskarga daitekeen edukia) argitaratu dutela erabiltzaile guztietarako, munstro berriak zein historiaren zati berri bat dakarrenak. DLC honen inplementazioak leku berri bat ekarri digu jokoaren ikus-entzunezko maila bera mantentzen duena, esploratzeko eremu berria arakatzea gozamena izanik.
NOTA FINALA: 8/10
