Monster Sanctuary analisia

Joko honen wikira joateko klik egin

Game Freakek 1996an Pocket Monsters ospetsuak sortu zituenean Game Boy kontsola eramangarriarentzat, inork gutxik ikus zezakeen zer esan nahi zuen saga horrek (geroago Pokemon bezala berrizendatua) bideojokoaren industriarentzat bereziki eta, oro har, kulturarentzat. Frankizia goraipatuan oinarritutako urteetan zehar agertu diren klonen kontua galdu dugu, nahiz eta horietako oso gutxik lortu duten erabiltzaileen artean sartzea. Eta hemen dugu agertzen ari den berriena, Monster Sanctuary, Moi Rai Games estudio txikiaren ekoizpen bat, saga horren pausoei jarraitu arren, gutxienez hainbat gauza berritzaile egin ditu.

Atzean dagoen istorioa oso sinplea da, eta, hain zuzen ere, ia ez da adarretatik ibiltzen eta harira doa zuzenean, nahiz eta jokoaren ikuspegi nabarmenena munstroen arteko borrokak diren. Gizakiak eta munstroak bakean bizi diren mundu honetan, ohi baino izaki ahaltsuagoen etorrerak harmonia hori hausten du. Eta Monster Keeper bezala, hau da, munstro-hazle adituak, zer gertatzen ari den argitzen saiatu behar dugu. Ikus dezakezuenez, argumentu hori ez da interesgarriena horrelako izenburu batean, eta ez du ia garrantzirik. Baina, era berean, ez da falta gidoi landuago bat, izenburuak ematen dizkigun 20 ordu baino gehiagoko dibertimenduaz gozatzeko; izan ere, haren ezaugarriak oso desberdinak dira, eta une honetan horietan sakonduko dugu.

Joko honen wikira joateko klik egin

Lehenik eta behin, hasieratik argi utzi behar da, Game Freak sagan eta haren klon gehienetan ez bezala, oraingo honetan ez gaudela RPG planeko abentura baten aurrean. Horren ordez, jokoaren formula askoz ere hurbilago dago plan lite batean metroidvania moduko joko bati, hau da, maila-diseinu labirintiko txikiagoarekin eta generoan ohikoa dena baino argiago. Horrela, eta alboko ikuspegi batetik, dimentsio nahiko zabaleko mundu bat aztertu behar dugu, oso ondo bereizitako eremuetan banatzen dena, herrixketatik hasi eta baso, kobazulo edo urpeko eremuetara ailegatuz. Eta lurraldeak aurkitzen ditugun bitartean, pantailaren goialdean, eskuinean, agertzen den mapa osatzen doa. Mapa horrek orientatzen laguntzen digu, eta leku batetik bestera azkar joan gaitezke, telegarraioen bidez.

Orduan, zer ikusi dauka aipatu berri dizuegun honek guztiak Pokemon frankizian gozatutakoarekin? Izan ere, jolasgarritasun guztia oinarrien gainean eraikia izan da eta eszenatokietan dabiltzan hainbat eta hainbat izakiren hazkuntzarekin eta zaintzarekin du zerikusia, eta horien guztien aurka borrokatu behar dugu geure munstroak erabiliz. Izaki horietakoren batekin topo egiten dugun bakoitzean, zeinak, bide batez esanda, mota desberdinetan taldekatzen diren, txandakako borrokaldi bati egin behar diogu aurre, non gure taldetik aukeratzen ditugun izakiak aurrez aurre jartzen diren. Bakoitzak bere trebetasun eta eraso bereziak ditu, eta beharrezkoa da guztien indargune eta ahuleziei adi egotea, bataila bakoitzetik garaile ateratzeko. Borroka horiek oso atseginak iruditu zaizkigu, eta, gainera, taktikoak dira, ahal den neurrian, eta konbo-sistema sinple baina ondo birsortu bati etekina atera dakioke, arreta jarriz gero aukera aproposak ematen baitu.

Joko honen wikira joateko klik egin

Ikus-entzunezkoen atalari buruz hitz egiten hasita, titulu hau, batez ere, lortu duen pixel-art diseinu ondo eginaz nabarmentzen da. Munstroen diseinua ez da oso originala, zertarako ukatu, baina haien itxura eta animazioak maila ona lortzen dute. Bestalde, eszenatokiek kolore bikaina dute, eta ondo bereizitako eremuak ikus daitezke, nahiz eta, oro har, ia guztien egitura eta itxura onargarria izan. Eta soinuari dagokionez, melodia atseginek laguntzen digute abentura osoan zehar, eta ez dira une batean ere nekatzen, eta behar bezala birsortutako soinu-efektuak gehitzen zaizkie, nahiz eta kantitate handiegia ez izan.

Askotan, munstro baten aurka borrokatzen garen bakoitzean, arrautza bat lortzen dugu, eta, eklosionatu ondoren, gure aliatu bihurtzen da. Munstro desberdin asko daude, eta posible da haien estatistikak hobetzen joatea borrokan ari garen eta esperientzia irabazten ari garen heinean, eta, era berean, gaitasun berriak ematea trebetasun-zuhaitz sinple baina funtzional baten bidez. Eta hori gutxi balitz, agertokietan banatuta dauden kutxetan aurki ditzakegun arma eta objektu bereziekin parekatu daitezke. Baina munstro hauek ematen diguten laguntza ez da batailetan bakarrik geratzen. Lurralde eremuak arakatzen ditugun bitartean, beti joaten gara munstro batekin, mandoaren botoiekin batetik bestera alda daitekeena. Izan ere, bakoitzak trebetasun berezi bat du (planeatzea, harriak sortzea, etab.), agertokietako eremu berrietara iristeko aukera ematen diguna. Joko-formula hori ez da bere gaitasunik handienarekin ustiatu, eta azpimarratu behar dugu ez dela metroidvania sakonegia, ezta zorrotzegia ere. Baina, hala eta guztiz ere, berez akatstzat ere hartu ezin daitekeena, nahiko titulu gozagarria eta oro har ongi eraikia da. Eta hau dena osatzeko, beste erabiltzaile batzuen aurka borrokatzeko online jolastea ere posible da, eta aukera hori interesgarria da.

Joko honen wikira joateko klik egin

Joko honen wikira joateko klik egin

Ia kontaezinak dira Game Freak sagaren arrastoari fortuna handiagoarekin edo txikiagoarekin jarraitzen saiatu diren jokoak. Monster Sanctuary nahiko ekoizpen apala da, baina oso ona iruditu zaigu oro har, eta burura datozkigun hainbat adibide handiago askoz baino hobeagoa ere bai. 2D abentura-planeko garapenak, rol-kutsuarekin eta metroidvaniarekin, ondo funtzionatzen du, nahiz eta azken leinu horretako (metroidvania) obren ohiko sakontasuna bilatzen dutenak apur bat etsita geratuko diren. Hala ere, tituluak hartzen duen gainerako guztia ondo konponduta dago, munstroen lorpenarekin eta hobekuntzarekin zerikusia duen guztitik txandakako borroken sistemara, originalegia izan gabe primeran funtzionatzen baitu. Abentura nabarmena da, eta oso xurgatzaile bihur daiteke.

Gainera, aipatu beharra dago duela gutxi dohako DLC (downloadable content edo deskarga daitekeen edukia) argitaratu dutela erabiltzaile guztietarako, munstro berriak zein historiaren zati berri bat dakarrenak. DLC honen inplementazioak leku berri bat ekarri digu jokoaren ikus-entzunezko maila bera mantentzen duena, esploratzeko eremu berria arakatzea gozamena izanik.

NOTA FINALA: 8/10